Wyróżnienie się na tle innych przedsiębiorstw, reklamujących się w przestrzeni miejskiej, czasem jest sporym wyzwaniem. Trudno jest sobie z tym poradzić, zwłaszcza w miejscach, przesyconych banerami, szyldami i innymi formami reklamy zewnętrznej. W efekcie osoby odpowiedzialne za działania marketingowe firmy muszą szukać nowych sposobów na to, żeby zwrócić uwagę klientów. Jedną z dostępnych opcji jest reklama świetlna.
Wykorzystywanie reklamy zewnętrznej pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Przestrzeń miejska jest pod tym względem niezwykle pojemna, bo taki przekaz umieszczać można na budynkach, wiatach przystankowych czy w formie wolnostojących bilbordów. Wiele firm traktuje taki sposób reklamy jako wsparcie dotychczasowej strategii. I rzeczywiście, to doskonała metoda poinformowania odbiorców o oferowanym produkcie czy usłudze, bo praktycznie nie da się nie zwrócić uwagi na taki środek przekazu.
Reklamy zewnętrzne mają jednak pewną, dość istotną wadę. To, czy są dobrze widoczne, w dużej mierze zależy od panujących warunków atmosferycznych. Szczególnie w okresie jesienno-zimowych odbiorcom może być trudno dostrzec przekaz. Szare dni, deszcz czy śnieg sprawiają, że żywe kolory atrakcyjnych grafik przestają rzucać się w oczy i po prostu zaczynają wtapiać się w tło.
Montaż reklam świetlnych to usługa, która nie różni się w dużym stopniu od montażu tradycyjnych reklam. Takim zadaniem powinny zajmować się jednak tylko wyspecjalizowane firmy. Na szczęście wiele przedsiębiorstw na co dzień oferujących montaż banerów reklamowych, szyldów sklepowych czy siatek mesh, w swojej ofercie ma również montaż reklam świetlnych.
Najważniejsza zaleta to wspomniana wcześniej widoczność. Warto wspomnieć, że nawet w pogodne dni reklama świetlna będzie lepiej zauważalna niż tradycyjne warianty. Oprócz tego:
reklama świetlna zewnętrzna jest tańsza niż reklama telewizyjna
Z powodzeniem mogą więc z niej skorzystać również mniejsze firmy, które nie mają dużych środków na czynności marketingowe.
Abstrahując od doskonałej widoczności, reklama świetlna zazwyczaj po prostu prezentuje się lepiej. Jeśli więc zależy nam na zbudowaniu profesjonalnego wizerunku marki i na podkreśleniu rzetelności firmy, zainwestowanie w rozwiązanie świetlne może być dobrą taktyką.
Specjaliści montują takie konstrukcje bardzo sprawnie, dlatego nie musimy martwić się, że wariant świetlny wymaga długich przygotowań.
Jeśli natomiast chodzi o wady reklamy świetlnej, to ma ona minusy, które posiadają właściwie wszystkie reklamy zewnętrzne. Mowa o tym, że jeśli takie rozwiązania występują w znacznej ilości, mogą zaburzyć wygląd miejskiej architektury i estetykę ulic.
Oczywiście reklama zewnętrzna, w postaci np. kasetonów świetlnych, wymaga okresowej naprawy ewentualnie przeglądów technicznych. Serwis reklam jest serwisem jak każdy inny. Każdy element, tym bardziej narażony na czynniki atmosferyczne, wymaga dokonywania okresowych przeglądów technicznych którym zajmuje się serwis reklam, prowadzony także przez naszą firmę.