Jak skutecznie zadbać o reklamę? Trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo wiele zależy od branży, w której działa firma oraz od rodzaju klientów. Chociaż aktualnie trudno jest wyobrazić sobie reklamę bez internetu, nie zapominajmy o nieco bardziej tradycyjnych sposobach na zaprezentowanie się odbiorcom. Jednym z nich są materiały POS.
Czym są materiały POS?
Sama nazwa to angielski skrót, którego rozwinięcie brzmi point of sale. Są to więc różnorodne artykuły, których celem jest wsparcie sprzedaży. Odpowiednie dobranie materiałów oraz przedstawianych treści pozwala też zwiększyć rozpoznawalność marki. Twórcy takich rozwiązań muszą więc zatroszczyć się o to, żeby produkt skutecznie przyciągał uwagę odbiorcy, zaciekawiał go i był doskonale czytelny. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że materiały POS mogą wspierać zarówno długo- jak i krótkoterminowe cele. Sklepy za ich pośrednictwem informują np. o czasowych promocjach, produktach limitowanych czy wyprzedażach. Równie dobrze z ich pomocą można jednak przekazywać uniwersalne treści, dotyczące np. misji przedsiębiorstwa, jego polityki itp.
Rodzaje materiałów POS
Wśród dostępnych materiałów POS znajdziemy m.in. takie rozwiązania, jak:
- stojak na ulotki
Ten prosty sposób pozwala wyeksponować materiały promocyjne w każdym sklepie, nawet w tym o małych rozmiarach.
- wobbler
Ustawia się go obok produktów, na półce. Często można się z nim spotkać w sklepach spożywczych. Ma formę elastycznej reklamy, która odstaje od półki. W efekcie klient zwraca uwagę na konkretny element oferty.
- naklejka na podłogę
Dość rzadko spotkamy je w małych sklepach. Doskonale sprawdza się natomiast w większych obiektach. Z jej pomocą można łatwo nawigować klienta.
- display
Taki produkt ma na celu wyeksponować promowane produkty. Ma formę swoistego regału, pozwalającego skutecznie zaprezentować ofertę.
To tylko kilka z przykładów, bo materiałów POS jest mnóstwo. Można je podzielić na te, umieszczane na półkach, na ladzie, na podłodze, materiały na sufit itp. To, co je łączy, to atrakcyjny wygląd i możliwość użycia ich właściwie w każdej przestrzeni. Warto wspomnieć o tym, że firmy, działające w branży materiałów POS, często proponują kompleksową ofertę. W praktyce oznacza to, że przy okazji możemy skorzystać np. z montażu kasetonów reklamowych, reklam świetlnych, szyldów, folii reklamowych, banerów i innych reklam zewnętrznych.
Chociaż aktualnie rola internetu w reklamie i marketingu jest ogromna, materiały POS nadal chętnie wybierane są przez przedsiębiorstwa działające w różnych branżach. Są stosunkowo niedrogie, a bogactwo form jest tak duże, że bez problemu każdy biznes może znaleźć rozwiązanie, które w optymalny sposób będzie wspierać jego cele. Trudno więc dziwić się temu, że znaleźć je można właściwie wszędzie: w sklepach wielkopowierzchniowych, małych sklepikach, punktach usługowych, placówkach zdrowia, edukacyjnych i w wielu innych obiektach.